tirsdag 15. februar 2011

Helgebesøk.

Vetle og jeg har hatt besøk i helgen.
Mor og far kom oppover på fredag,de måtte se til sjuklingene som bor her i huset......

Lørdag shoppet vi....jeg kjøpte noen stoffer,en uberkul grønn voksduk med hvite prikker,en lampe,sko til Vetlisen og meg..alt var på salg,så jeg er såå fornøyd!
Voksduken stiftet jeg fast til bordplaten på kjøkkenbordet,så nå ser det herlig retro ut på kjøkkenet!
Da vi kom hjem lagde jeg kokoskake...mmm så god!
-er vanligvis ikke fan av fløte,men denne kaken var skikkelig god!!



Kokoskake

4 eggehviter
1 ts sitronsaft
2,5 dl sukker
1/2 plate hakket mørk kokesjokolade
1/2 ts bakepulver
2,5 dl kokos
Krem:
3 dl kremfløte
2-3 stk kokossjokolade Bounty

Slik gjør du:

Visp eggehviter og sitron til en stiv masse. Tilsett sukker i 2-3 omganger under vispingen. Vend inn hakket kokesjokolade, bakepulver og kokos. Hell røren i en smurt form 24 cm. ( Dekk bunnen av formen med bakepapir.)
Stek på nederste rille i varm stekeovn ved 170 oC i ca 40 min.
Pisk fløten og tilsett hakket sjokolade og bre over kaken rett før servering. Kake og krem kan gjøres klar dagen i forveien, men kremen smøres ikke på før servering.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar